Get Adobe Flash player

Regulamin BC 2025 (English version below)

1. W turnieju weźmie udział 18 drużyn.

2. Turniej rozgrywany będzie w formule „open”, co oznacza możliwość występu danego zawodnika w więcej niż 1 drużynie. Wszyscy zawodnicy reprezentujący poszczególne drużyny muszą zostać zgłoszeni przed rozpoczęciem turnieju.

3. Rywalizacja będzie toczyć się w dwóch fazach grupowych. W pierwszej fazie przewidziane są trzy grupy po 6 drużyn każda. Pierwsza faza ma na celu wyłonienie podziału do drugiej fazy, gdzie rozgrywka będzie się toczyć w trzech grupach finałowych o miejsca odpowiednio: 1-6, 7-12 i 13-18. Mecze obu faz zostaną rozegrane w systemie “każdy z każdym”. Podział na grupy fazy pierwszej następuje poprzez losowanie z rozstawieniem drużyn potencjalnie silniejszych. Podczas losowania drużynom przypisywane są pozycje w grupie, które determinują kolejność rozgrywania meczy. Rozpiska uwzględnia boisko i miejsce startu danej drużyny. Drużyny z miejsc 1-2 z każdej grupy fazy pierwszej trafiają do grupy finałowej 1-6. Drużyny z miejsc 3-4 z każdej grupy fazy pierwszej trafiają do grupy finałowej 7-12. Drużyny z miejsc 5-6 z każdej grupy fazy pierwszej trafiają do grupy finałowej 13-18.

4. Podstawowe informacje dotyczące meczy:
- ilość zawodników w drużynie – max 10, max 8 zawodników wytypowanych na każdy mecz (4 w wodzie i 4 rezerwowych)
- czas meczu – 8 minut w pierwszej fazie grupowej, 12 minut w drugiej fazie grupowej
- w trakcie meczu nie będzie zmiany stron
- czas na powrót do ściany po zdobyciu bramki – 0,5 minuty
- zmiany dozwolone tylko w strefie zmian – za bramkami
- punkty meczowe przyznawane w fazach grupowych: zwycięstwo – 2 pkt, remis – 1 pkt, przegrana – 0 pkt.

5. O klasyfikacji w grupie decyduje kolejno: ilość punktów meczowych, rezultat bezpośredniego pojedynku, bilans bramek, mniejsza ilość bramek straconych, fazie drugiej – kolejność w grupie fazy pierwszej (o ile porównywane drużyny były w tej samej grupie), losowanie. Rezultaty z fazy pierwszej nie są brane pod uwagę przy ustalaniu kolejności w grupach fazy drugiej.

6. W przypadku walkoweru drużyna wygrywająca zyskuje 2 pkt meczowe i 6 bramek, a przegrywająca notuje stratę 6 bramek.

7. Przerwa pomiędzy meczami będzie trwała 3 minuty lub czas potrzebny sędziom na zajęcie miejsc. Nie przewiduje się udzielania drużynom przerw w trakcie trwania meczu.

8. Niepojawienie się drużyny w wodzie na czas będzie skutkowało rozpoczęciem meczu. Drużyna, która będzie w wodzie w komplecie będzie grać na pustą bramkę lub przeciwko niepełnemu składowi przeciwnika. Jeżeli będzie miała miejsce gra na pustą bramkę i do czasu powrotu grającej drużyny na swoją ścianę przeciwnik będzie gotowy do gry – mecz będzie kontynuowany na ogólnych zasadach. Jeżeli tak się nie stanie – drużyna, która zdobyła bramkę wygra mecz walkowerem.

9. Niepojawienie się dwóch drużyn na czas skutkuje obustronnym walkowerem.

10. Mecz w którym w jednej z drużyn wystąpi zawodnik lub zawodnicy nie zgłoszeni zostanie zweryfikowany jako walkower na niekorzyść drużyny w której wystąpił nie zgłoszony zawodnik/zawodnicy.

11. W przypadku gdy w obu drużynach rozgrywających mecz wezmą udział zawodnicy nie zgłoszeni zostanie on zweryfikowany jako obustronny walkower.

12. Mecze rozgrywane i sędziowane będą zgodnie z zasadami CMAS. Każdy mecz sędziowany będzie przez dwóch sędziów w wodzie i jednego sędziego głównego. Drużyny, które przystępują do meczu powinny być przygotowane na wydelegowanie osoby do sędziowania natychmiast po zakończeniu meczu.

13. Decydujące zdanie na temat rozstrzygnięcia kwestii spornych w trakcie meczu ma sędzia główny.

14. Decydujące zdanie na temat rozstrzygnięcia kwestii spornych dotyczących organizacji turnieju mają członkowie zarządu KHP „Bałtyckie Foki”.

15. Uczestników turnieju obowiązuje regulamin pływalni.

 

Regulations BC 2025
1. The tournament will feature 18 teams.
2. The tournament will be played in an "open" format, meaning a player can participate in more than
one team. All players representing each team must be registered before the tournament begins.
3. The competition will take place in two group stages. In the first stage, there will be three groups of
six teams each. The goal of the first stage is to determine the distribution for the second stage,
where the teams will compete in three final groups for places 1-6, 7-12, and 13-18. Matches in both
stages will be played in a round-robin system. The group division for the first stage is determined by
a draw, with seeding for potentially stronger teams. During the draw, teams are assigned positions
in the group, which determine the match schedule. The schedule includes the field and the starting
position of each team. Teams placing 1st and 2nd in each group in the first stage advance to the
final group 1-6. Teams placing 3rd and 4th advance to the final group 7-12. Teams placing 5th and
6th advance to the final group 13-18.
4. Basic match information:
- Maximum number of players per team - 10, with a maximum of 8 players selected for each match
(4 in the water and 4 substitutes).
- Match duration - 8 minutes in the first group stage, 12 minutes in the second group stage.
- No side change during the match.
- Time to return to the wall after scoring a goal - 0.5 minutes.
- Substitutions allowed only in the substitution zone - behind the goals.
- Match points awarded in the group stages: win - 2 points, draw - 1 point, loss - 0 points.
5. Group ranking criteria:
- Total match points
- Head-to-head result
- Goal difference
- Fewer goals conceded
- In the second stage - ranking in the first-stage group (if the compared teams were in the same
group)
- Draw by lot
Results from the first stage are not considered when determining the order in the second stage
groups.
6. In case of a forfeit, the winning team receives 2 match points and 6 goals, while the forfeiting
team records a loss of 6 goals.
7. The break between matches will be 3 minutes or as long as required for the referees to take their
positions. No timeouts will be granted to teams during matches.
8. If a team does not enter the water on time, the match will begin. The team that is in the water with
a full squad will play against an empty goal or an incomplete opposing team. If a team is playing
against an empty goal and the opposing team becomes ready before they return to their own wall,
the match will continue under normal rules. If this does not happen, the team that scores a goal will
win by forfeit.
9. If both teams fail to appear on time, a double forfeit will be declared.
10. If an unregistered player participates in a match, the match will be recorded as a forfeit against
the team fielding the unregistered player(s).
11. If both teams in a match field unregistered players, the match will be recorded as a double
forfeit.
12. Matches will be played and officiated according to CMAS rules. Each match will be refereed by
two water referees and one head referee. Teams participating in the match should be prepared to
assign a person for officiating duties immediately after their match.
13. The head referee has the final decision on any disputes arising during the match.
14. The members of the KHP "Batyckie Foki" board have the final decision on disputes regarding
tournament organization.
15. Tournament participants must follow the swimming pool regulations.

JEDEN PROC

Naszą misją jest krzewienie kultury fizycznej wśród dzieci, młodzieży i dorosłych na terenie działania klubu oraz wychowanie przez kulturę fizyczną - więcej na: nasza misja i o nas.

 

 

goraczka-sobotniej-nocy-gdansk-hokej-podwodny

BaltyckieFoki-plakat

ORGANIZATORZY:

ORGANIZERS:

 

logo mosir podstawowy

 

logo small