Harmonogram Turnieju:
19:00- 19:15 Spotkanie kapitanów,losowanie drużyn
19:15- 19:30 Rejestracja drużyn
19:30- 19:45 Wejście na basen
20:00 - Rozpoczęcie turnieju
20:00 - 2:00 Faza grupowa turnieju
0:00 - przerwa w rozgrywaniu meczy - zbiórka WOŚP
2:15 - 2:40 Faza finałowa turnieju
2:40 - 3:30 Opuszczenie basenu
3:30 - Impreza, posiłek, dekoracja drużyn i zakończenie turnieju
Regulamin
-
W turnieju weźmie udział 9 drużyn.
-
Turniej rozgrywany będzie w formule "open", co oznacza możliwość przypisania danego zawodnika do więcej niż 1 drużyny. Składy drużyn muszą zostać ustalone przed turniejem. Zawodnik grający w więcej niż jednej drużynie, deklaruje przed rozpoczęciem turnieju z kim zagra podczas meczu pomiędzy drużynami, do których jest zapisany. Zawodnik grający w więcej niż jednej drużynie, nie powinien być kapitanem żadnej z drużyn.
-
Rywalizacja rozpocznie się fazą grupową. Przewidziana jest jedna grupa, gdzie mecze zostaną rozegrane w systemie “każdy z każdym”. Kolejność ustalona będzie z góry dla anonimowych drużyn oznaczonych numerami od 1 do 9. Losowanie numerów drużyn odbędzie się przed turniejem na spotkaniu kapitanów. Drużyny, po przyporządkowaniu im numerów, będą rozgrywać mecze według ustalonej z góry rozpiski. Rozpiska uwzględnia miejsce startu danej drużyny (płytka/ głęboka strona basenu), w trakcie meczu nie będzie zmiany stron.
-
Mecze fazy grupowej będą trwały 8 minut.
-
Przerwa pomiędzy meczami będzie trwała dłuższy z poniższych okresów: 2 minuty lub czas potrzebny sędziom na zajęcie miejsc.
-
Niepojawienie się drużyny w wodzie na czas będzie skutkowało rozpoczęciem meczu. Drużyna, która będzie w wodzie w komplecie będzie grać na pustą bramkę lub przeciwko niepełnemu składowi przeciwnika. Jeżeli będzie miała miejsce gra na pustą bramkę i do czasu powrotu grającej drużyny na swoją ścianę przeciwnik będzie gotowy do gry - mecz będzie kontynuowany na ogólnych zasadach. Jeżeli tak się nie stanie - drużyna, która zdobyła bramkę wygra mecz walkowerem.
-
Niepojawienie się dwóch drużyn na czas spowoduje opóźnienie meczu o 2 minuty. Po tym czasie drużyny zostaną sklasyfikowane z obustronnym walkowerem.
-
Po rozegraniu fazy grupowej będzie miał miejsce finał na zasadzie "zwycięzca fazy grupowej kontra reszta świata". Zwycięska drużyna stanie do gry przeciwko drużynie złożonej z wszystkich chętnych do rewanżu, bez ograniczenia ilości zawodników. Jedynym ograniczeniem jest liczba zawodników w wodzie - 6 osób.
-
Zwycięzcą turnieju jest drużyna, która zwycięży w fazie grupowej.
-
Przyznane zostaną nagrody dla zdobywców następujących tytułów:
- I miejsce
- II miejsce
- III miejsce
- MVP wśród kobiet
- MVP wśród mężczyzn
- Najlepsza strzelczyni wśród kobiet
- Najlepszy strzelec wśród mężczyzn
-
Mecze rozgrywane i sędziowane będą zgodnie z zasadami CMAS.
-
Decydujące zdanie na temat rozstrzygnięcia kwestii spornych w trakcie meczu ma sędzia główny.
-
Decydujące zdanie na temat rozstrzygnięcia kwestii spornych dotyczących organizacji turnieju mają członkowie zarządu KHP "Bałtyckie Foki".
-
Decydujące zdanie na temat spraw dotyczących kwesty WOŚP ma szef sztabu - Joanna Głuszek.
-
Uczestników turnieju obowiązuje regulamin pływalni.
Podstawowe informacje dotyczące meczy:
ilość zawodników w drużynie – bez limitu (10 zawodników wytypowanych na każdy mecz),
czas meczu - 1x8 minut w fazie grupowej, 2x10 minut w fazie finałowej
czas na powrót do ściany po zdobyciu bramki – 0,5 minuty,
ilość zmian w drużynie – nielimitowana, zmiany dozwolone tylko w strefie zmian - od krawędzi basenu do metalowego słupka na brzegu.
punktacja w fazie grupowej zwycięstwo - 2 pkt,remis - 1 pkt, przegrana 0 pkt.
W przypadku tej samej ilości punktów decyduje bilans bramek.
W przypadku walkoweru drużyna notuje stratę 4 bramek.